torsdag 26 augusti 2010

snart en vecka

Hej!

Idag är det alltså torsdag och jag har gått fyra dagar i skolan! Allt går bra men jag har bytt ut några ämnen.. Nu har jag Childhood education (börjar med det imorgon), det är en kurs där man tar hand om små barn. Dom har ett litet dagis på skolan där man har minilektioner och leker med barnen (tror jag) , jag får väl berätta mer sen.. Sen har jag reading skills fortfarande! det är det sjukaste ämnet jag har varit med om! haha.. Vi sitter vid en dator och spelar olika spel i ett program som heter fast forward. Ett spel tillexempel går ut på att para ihop meningar med ord tillexempel; the girl who is sitting next to the boy is wearing a red shirt. Så är det tre olika bilder och så ska man klicka på den som passar bäst in.. Jag känner mig inte alls efterbliven som sitter där och klickar på olika bilder. Ett annat spel går ut på att man ska lyssna på ett ljud och när ljudet ändrar sig ska man klicka på en basketboll! Det är ju inte ens reading!! Det känns som att det är något som man kunde gjort på dagis, men men.. något lär man väl sig! Jag lärde mig tillexempel vad kratta heter på engelska, alltid nåt ;)

Sen har jag lunch och då kan man antingen äta i skolan i kafeterian där man kan köpa mat för 2 dollar. Eller så tar man med sig själv, eller så åker man iväg till någon snabbmatsrestaurang! Det gör dom flesta eftersom typ alla har körkort.. jag brukar ta med mig eller så har Jerem hämtat mig en gång. Julia, den tyska utbytesstudenten och jag brukar äta ihop :) Vi vill inte äta snabbmat varje dag så vi packar med och frukt och macka och lite grönsaker och sånt.. det blir ändå oftast onyttig mat på kvällen..

Sen har jag gitarr och det är kuligt :) det känns som lagom nivå för mig! vi har spelat 1-4-5-1 slingor i olika tonarter. G, A och D! :) Vi hade ett oförberett prov också! Jag fick panik för jag hade redan missat en vecka plus att det var på engelska! jag kan inget på engelska! men jag fick A på det testen.. det var mest ackord man skulle fylla i och det är ju samma på alla språk. Tack Micke för mina gemu kunskaper ;)

Sen hade jag show biz! som jag kom på in på förövrigt!! :D Det blir nog kul! Vi tog mått för guldklänningar idag till en show vi ska ha tydligen.. jag är verkligen inte insatt! Det är svåra körsånger!! mYcket svårare än dom vi har haft på musik hemma!Jag ligger en vecka efter eller två där också så det kan vara det också..

Sen hade jag crosscountry! Det har jag ju som sagt varje dag!! Det är jobbigt vill jag lova! Det pågår bara i två månader, sen är det ny sportperiod! Idag sprang vi 4 miles (vad det nu är i kilometer, tror det är drygt 6).. Så nu har jag precis duschat, ätit en knäckemacka och väntar på middag!! Jag är trött i min kropp!

Jag längtar till childhood lektionen!! Det är jättemånga av släktingarna i den gruppen, typ Dodger-godingen och massa fler!! <3

PUSS OCH KRAM PÅ ER! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar