söndag 22 augusti 2010

grandma's gulasch

Hej!

Jag är ensam vaken i huset sen minst en timme tillbaka.. jag har duschat och kollat på kläderna jag ska ha på mig idag. Vi ska till kyrkan vid elva. Det ska bli kul och se hur det är i USA med kyrkan och så, alla går typ till kyrkan tror jag så hela stan lär väl vara där.

Igår kväll var vi och bowlade! :) Det var jag, Jerem, Briley, Brooke och ett par till som jag inte minns namnet på.. dom är hundra stycken i den här släkten!! Alla umgås med varandra så släkten är som en stor familj, alla bor typ grannar också! Jag vann bowlingen förresten! Jag vet inte hur det kom sig, jag blev helt chockad när resultatet kom för jag tycke det gick bättre för dom andra än för mig men tydligen inte! hihi!

Jag och Jerem på bowlingen!


Vi åt middag hos "grandma" igår kväll innan bowlingen. Det är Jerems farmor, så min värdpappas mamma om ni hänger med..? Hon är världens roligaste och hon är över 80 bast! Hon hade gjort en maträtt som hon kallade gulasch, typ pasta med någon tomat/köttfärsås.. det såg ut lite som lassangetten vi får i skolan. Jag tyckte den var helt ok.. Det var jättekul för alla sa typ till mig innan att hon jämt gör den här maträtten och hon tror att alla älskar den och så är hon jättestolt varje gång, fast det är typ ingen som gillar den.. haha.. Jerem och hans kusin åt inget , dom sa att dom inte var hungriga.. taskigt men roligt! Sen åkte vi till dairy queen (den bästa snabbmatsresaurangen i stan tydligen) efter bowlingen för att dom var hungriga. Så åt dom varsin hamburgare istället.. Dairy Queens ser ut typ som matställena i Grease, jätte amerikanskt men ett sött litet ställe med gula stolar! Jag får ta något kort någon gång..

Nu lät det som att någon vaknade! Jag ska klä på mig och fixa mig nu!

Ha det så bra så hörs vi! <3

2 kommentarer:

  1. Verkar vara en krutgumma den där farmodern, hörde av mamma att hon ville att ni skulle spela golf!Hoppas att kyrkgången gick bra, kramar i massor från Charlotte

    SvaraRadera
  2. Så kul att du vann Bowlingen, alltid kul att sætta ner "foten" hoppas det var kul i kyrkan! kram

    SvaraRadera