lördag 14 augusti 2010

5 dagar kvar!

Heeej!

Nu är det 5 dagar kvar! Johanna från EF ringde nyss och informerade massor om själva flygresan, om alla byten, in och utcheckningar, passkontroller, visum och allt krångligt som är värt att veta! Nu börjar det kännas att det är på riktigt!! Vi har kollat så att jag kommer att få ha med mig två väskor på 23 kilo, dock kostar det extra men det är det ju som sagt verkligen värt jämfört med om man ska köpa allt nytt...

Imorse skickade jag ett mejl till värdfamiljen. Jag skrev inte så mycket utan mer att jag såg fram emot att träffa dom och så bara för att få lite kontakt med dom! :D Eftersom att jag kanske bara ska bo där i två veckor och sen byta familj fick jag lite beslutsångest över hur jag ska göra me presenterna.. jag vill ju inte ge bort allt till en familj som jag ska bo hos i två veckor och sen inte ha något kvar till dom jag ska vara ett år hos. Hur som helst så köpte jag en bok till så att jag har en till varje familj och jag köpte även massa svenskt godis (marabou med polkasmak, gott och blandat, och ahlgrens bilar) som de tre pojkarna ska få! Ljuslyktan och handduken sparar jag till nästa familj (:

Om ni undrar ifall jag har börjat packa så man säga att jag på sätt och vis har gjort det.. hihi.. jag har börjat ställa fram alla produkter jag ska ta med mig som schampo, bodylotion, rakhyvel och hårfön.. Men annars har jag itne gjort så mycket. Det är ju trots allt fem dagar kvar ;)

Ikväll kommer kusinerna hit och Marcus ska hjälpa mig med min nya dator. Jag behöver nog ha office-paketet, spotify, skype och sånt.. sen ska jag få alla vänner avsnitt till datorn också så jag har något att göra på planet :D

Mamma tror inte att det finns en iPhone att köpa där jag ska bo, hihi. Det tror jag. FÖr jag har tänkt köpa en direkt när jag kommer dit!

Måste kila, mycket att fixa!

Puss på er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar