fredag 20 augusti 2010

I Philadelphia

Heej!
Nu sitter jag på flyplatsen i Philadelphia! Jag har tagit mig igenom allt jag ska och sitter nu vid gaten! Det är ett under att jag har haft ordning på alla papper och lyckats vid alla stationer utan att ha vimsat bort mig.
När jag stod I kön till immigration stod jag bredvid en man från Tyskland som bode I Danmark. Oj vad han pratade och pratade. Det var allt trevligt för jag har vart tyst I alldeles för många timmar nu men vad roliga människor det finns! Hihi.. Han försökte hitta gratis internet så jag tänkte att det var bäst att stå och tjöta med honom ett tag, ifall han lyckades! ;) Det hittades inget internet så dom här inläggen skriver jag I Word och så ska jag klistra in dom när jag har internet..
När jag kom av planet ringde jag mamma och pappa och meddelade att allt går bra! Jag tittade knappt vart jag gick så jag fick gå tillbaka för jag hade glömt vart jag svängde.. Så frågade jag en tjej och så kom jag rätt. Dom är väldigt roliga här tycker jag! När jag skulle få mitt boardingkort för flyget till Phoenix (nästa flyg) så frågade ho nom jag hade åkt med Lufthansa. Jag hörde inte riktigt vad hon sa så jag trodde hon frågade om jag hade flugit från en stad som hette Tansa. Det kände jag ju inte igen så jag sa nej. Hon frågade jättemånga ganger och hon började bli lite irriterad på mig för hon kunde ju inte hitta min biljett I datorn då. Men då kom killen bredvid och frågade mig samma fråga och då horde jag! “She’s Swedish!” sa han då.. Tack tänkte jag! Tack för den!
När jag var på väg mot gaten och tittade upp från mobilen lite såg jag inget annat än matställen! Från säkerhetskontrollen till gaten såg jag säkert 10 stycken; Eat at Joe’s, Seating for eating och allt vad det hette! Bara flöt! Välkommen till USA Rebecca Marie Juslin! Jag har inte sett något McDonald’s än faktiskt men det dröjer väl inte allt för länge!
En väldigt tjock kvinna kör omkring I en maskin (ser ut som en åkgräsklippare) här på flygplatsen. Hon jobbar ju säkert men lite kul ändå.. :P
Nu är klockan typ 12 I Sverige och här är den typ 6 kanske.. Jag är väldigt trött nu! Jag har flugit I 10 timmar men än är det inte slut på det roliga! Nu väntar 4 och en halv timme (?) till, sedan övernattning och sen ännu ett (kort dock) flyg! Sen kära vänner är det färdigfluget! Nu ska jag sitta här I flera timmar och vänta på flyget! Tur jag har Sex and the city boxen på datorn!

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar