fredag 20 augusti 2010

På väg!

Hej godingar!
I skrivande stund sitter jag på planet mellan Frankfurt och Philadelphia. Jag har kommit halvvägs och har alltså drygt 4 timmar kvar tills jag är där.. Jag längtar inte direkt dit! Där måste jag hämta ut mitt bagage och checka in det på nytt! Det är hur klumpiga och tunga väskor som helst så det blir inte lätt för mig att ta mig fram bland att folk tror jag :P Jag ska även igenom en tull eftersom det är nu jag kommer in I USA. Jag är i USA om 4 timmar och 39 minuter! Jag har öppnat två av tre av dom små resepresenterna jag fick av mamma. I det första låg det en (väldigt liten) skyddsängel, jättesöt! Det var ett lipbalm från body shop också med kokos  Tack mammi! På det här flyget öppnade jag en present som var kanske 3 gånger 4 centimeter stort. Man kunde vika ut den (den var I metal) också satt ett kort på mamma ett på papa, ett på bror min och ett på mig. Det låg en söt liten lapp I också där det stod att jag inte skulle slippa som så lätt! Hihi. Den får jag väl ha på nattduksbordet.
Det var inte så svårt egentligen att hitta rätt på flygplatsen I Frankfurt (mitt första byte) men gaten var väldigt långt bort så jag gick och gick och gick rakt fram hur länge som helst! Men jag hann till och med kissa så det var lugnt ;) I Philadelphia har jag nästan 4 timmar på mig att hitta nästa flyg. Jag ska dock genom den här tullen med fingeravtryck, passkontroll och dom ska se visum och hälsointyg och grejer, så det tar nog ett tag… Sen ska jag hämta ut mitt bagage och hoppas på att det har kommit rätt, annars blir det jobbigt! Sen ska jag checka in bagaget igen.. eller förresten jag skulle ju bara lämna in det någonstans, det är ju redan incheckat, det ska bara flyttas.. skit samma! Sen ska jag hitta gaten och sen tanker jag sitta där tills man får gå på planet. Ingen taxfree för miss Juslin idag! Svensk tid tror jag klockan är 6 på kvällen men den är bara 9 på morgonen I phoenix! Jag får vara vaken två dagar I rad! Jag kommer vara lagom fräsch imorgon när jag ska på mote I skolan .. hoppas dom inte slänger ut mig första dagen!
Tack Viktoria för det underbara brevet! Det var hur gulligt som helst ! Dock är det pinsamt att gråta offentligt när man inte känner! Tack!
Förut satt jag och försökte jag få mig själv att fatta att jag ska vara borta så länge.. “Nästa gang jag kan saga att jag är I Sverige är I juni”. Massa sånt tänkte jag men det hjälper inte.. hihi.. jag sitter ändå här helt (nästan) avslappnat och tanker på ingenting ungefär.. jag är nog trött tror jag! Jag orkar inte läsa, för jag har bara en engelsk bok med mig och lurarna som jag skulle ha haft till filmen är knäppa. Dom man fick på planet är det jättekonstrigt ljud I och dom mamma gav mig (apple) glappar tydligen så bara en lur funkar.. var dom så innan mamma?
Jag fick flygplans mat förut. Det var kyckling och ris och en brödbit, sallad och en dessert. Jag åt lite men det var ingen fantastisk smakupplevelse. (Nu rycket det I planet sådär läskigt ni vet!) Så jag åt lite grann.. jag åt mackan innan jag gick på planet, mamma! Sen får jag mat igen på nästa plan! 
Jag funderar på att sova lite till nu så jag har lite att ta på andra halvan av dubbeldagen!
Jag sitter bredvid två tyskar. Den ena är en tant och hon är jättesnäll. Hon förstår när jag pratar engelska och så svarar hon på tyska, så det går sämre för mig att förstå. Hon hjälpte mig I alla fall lite med som här lapparna man var tvungen att fylla I förut. Sjukt jobbiga grejer det där! Man skulle fylla I hur mycket det var värt det som jag skulle lämna kvar I USA, typ presenter och sånt.. men jag skrev bara något, dom kollar säkert aldrig ändå! Det finns en film att välja på min lilla tv jag har framför mig som heter The Last Song. Jag vet att det var den du pratade om Sofie!! Jag har sett lite på den men det är så jobbigt med ljudet så jag skiter nog I det, den var inte såå bra att det var värt det.. :P
Ne men nu ska jag försöka sova lite I alla fall slumra!
God natt där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar