fredag 13 augusti 2010

flyg bokat!

Hallå vänner!

Första inlägget med min nya fina lilla dator :D

Idag har jag fått reda på att jag flyger från Landvetter 10.55 på torsdag nästa vecka! Det är alltså 6 dagar kvar!!!!! Jag flyger med tre byten, alltså fyra olika flyg :S Först från Göteborg till Frankfurt, sedan från Frankfurt till Philadelphia, vidare till Phoenix och från Phoenix tar jag ett kort flyg till den lilla bergsbyn där jag ska bo på 2000 meters höjd. Det är jättefint där har jag sett på lite bilder och familjen tycker om hiking så jag hoppas jag får vara ute mycket :) Det stod att dom var idrottsintresserade så på något sätt har jag fått för mig att dom säkert äter hyfsat bra mat, men det återstår väl att se!

Skolan började i förrgår så jag kommer börja senare än alla andra.. Jag har sett lite vad det finns för ämnen och det finns jättemycket att välja på inom musik :) Dock vet jag ju inte om jag har samma valmöjligheter, dels för att jag inte har läst samma som amerikanerna innan och dels för att jag börjar skolan lite för sent men det blir nog bra oavsett känner jag..

Familjen som tar emot mig bor i Arizona som sagt i en stad med 12 000 invånare. Det är än sålänge en välkomstfamilj så det är inte säkert om det är där jag kommer att bo under hela året.

Vi har förresten kollat hur det blir med bagaget och egentligen är det en väska på 23 kilo som gäller men det kommer troligtvis att gå och betala extra och få en väska till :D

Jag sov över i Idas lägenhet i natt (med Ida och Linn). Vi åt polkagrisglass och såg en film som hette Big Daddy.. det lät inte som att dom andra tyckte den var bra men jag tyckte nog den var rätt söt ändå! Imorse vaknade vi 9 och gick och tränade på friskis! Det var sjuuuukligt länge sen så det var allt på tiden! Sen åkte jag och pappa och köpte en dator som jag ska ha med till USA :) Den är rätt så liten och det är en ASUS.. det är typ allt jag vet än så länge :)

Ikväll kommer familjen Sandén hit och äter middag! Jättetrevligt ska det bli och vi ska äta paella som mamma håller på och gör nu. Det luktar gott där nerifrån så jag börjar bli lite hungrig!

JAG ÅKER OM 6 DAGAR! Det är rätt så sjukt!

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar