måndag 23 augusti 2010

första skoldagen!

Hej!

Idag var det min första dag i skolan! Jag åkte med Briley och hennes mamma vid 7.20. Skolan börjar 7.40 varje dag som sagt. Första lektionen var vocal production och det är en kurs med notläsning och kör. Det var väldigt lätt teori, typ som första veckan i gemu A.. Det var typ ingen som sjöng heller så det kändes inte som någon överdrivet givande lektion.. Sen hade jag reading skills där vi satt vid datorn hela tiden och kryssade i vad som rimmade på vad och hur man uttalade vissa ord.. sen ska jag läsa en bok också, jag lånade en som hette peeps. Vi åt lunch i kafeterian, jag tog med en macka och minimorötter och ett äpple :) Julia, den tyska utbytesstudenten som jag åt lunch med hade också med sig lunch men väääldigt många tar sin bil och åker iväg och köper en hamburgare eller äter pizza eller nachos eller hamburgare i skolan! Det är rätt kul att titta på allas mat, det låter taskigt men det är så olikt sverige. Dom skulle aldrig servera snabbmat varje dag i skolan i Sverige,..

Efter kunch hade jag beginning guitarr och vi spelade D, E7, A, G, A7 typ. jag kunde dom ackorden innan men det är typ det jag kan så det känns som att det blir lagom nivå i det här ämnet! Efter det var det girls bodyconditioning! Då sprang vi två varv i gympasalen, sen gjorde vi lite situps, armhävningar och massa sånna övningar.. Sen skulle vi sätta ihop ett eget stepprogram!

Efter skolan börjar alla aktiviteter och sporter. Jag gick till crosscountryträningen idag för att prova! Vi sprang över 6 km i glödheta staden! Det var typ bara uppförsbackar och det var nog det värsta träningspasset jag har varit med om! Eftersom staden ligger på 2000 meters höjd så finns det inte lika mycket syre som hemma. Coachen sa att man brukar vänja sig efter två veckor, det kan ha vart därför jag blev så trött! Sen gick vi in till gymmet och gjorde massa styrke övningar, som var skitbra! Dock är min kropp helt mör nu!Kommer inte kunna gå imorgon!!

Jag åkte med Jordan, hans blivande fru och kusinen Logan till Safeway som är en amtaffär. Enooormt! Deras flinghylla var helt otrolig , jag gick och bara tittade på alla miljoner sorter! Mest onyttiga och med kilovis med färgämnen.. Sen är alla förpackningar dubbelt så stora! Ni ska se ketchupen!

Hihi dom tycker jag äter formellt! Jerem skrattar och frågar vart jag har lärt mig det, jätte roligt, dom använder inte kniven här.. dom äter med bara gaffeln eller om ens det..! "She's talented" sa han när vi åt igår och så försökte han titta och lära sig. Jag dog av skratt!

Ha det gött!

2 kommentarer:

  1. Tänk vad snygg du blir (är) av all träning!
    K&P

    SvaraRadera
  2. åh beccis!

    hoppas så att allt är bra med dig, att utgå från det du skriver så verkar du ha det underbart! Och jag har en känsla av att du kommer vara skit vältränad när du kommer hem.... frulle då......

    Glöm inte att skriva tid i inläggen :p mycket enklare att fatta vad klockan/dag är hos dig då :)

    Har du adressen förresten till ditt hem? och när vet du hur länge du ska stanna hos Tenney's? :)

    Jag saknar dig min vän.............. ganska mycket faktiskt....

    pussiluss & massa kärlek på dig <3

    / lilla sariz i sverige ... *ynklig röst* haha ;)

    SvaraRadera