tisdag 28 september 2010

Asked in the cute way!

Hej!!

Kom precis hem från skolan! Vilken dag! haha.. det var twinday idag så jag och julia hade på oss liknande kläder fast med motsatta färger :) Vi hade en klänning som var som ett linne som sitter ihop med en jeans kjol med volanger och mitt "linne" var svart och vitrandigt och hennes var röd och vitrandigt. Jag hade röda strumpbyxor på mig och hon hade svarta och båda hade svarta skor. Sen hade vi håret jättelockigt och i en hög tofs! I mitten av första lektionen fick läraren i varje klass välja ut den hon/han tyckte var bäst utklädd och vi fick gå ut i rasthallen för att bli bedömda! Jag och Julia vann! :D wiie! Vi vann varsin grön vattenflaska med en cougar på och skolans namn som var fylld med godis! plus att dom tog en bild på oss som förmodligen hamnar i "the yearbook"!

När jag kom tillbaka till klassrummet hördes ett meddelande i högtalarna i alla klassrum från rektorn om att alla var tvungna att befinna sig i klassrummet bakom låsta dörrar. Vi var även tvungna att släcka alla lampor. Detta på grund av att någon befann sig på skolans område men som inte fick det. Det har tydligen hänt förut och när jag frågade Shelby i min Childcareklass vad det var som hände sa hon : inte för att skrämmas men det kan vara någon med pistol, det har hänt förut! vi satte oss ner på golvet allihop i mörkret och väntade på att rektorn skulle säga att det var "fritt fram" igen.. kändes som rena terroristatacken!

I slutet av andra lektionen (reading skills) och precis innan lunch kom dagens announcement i högtalarna som vanligt, men vi fick även sätta på tv:n och titta. Ibland gör dom tv och ibland bara i högtalarna.. Dom hade ett speciellt inslag (i form av ett filmklipp) idag av två killar som skulle fråga två tjejer till homecoming. Detta var då Huston Tenney och Lincoln Davis! Huston började med att läsa sin dikt till Sexy Lexi haha! jättegulligt! Sen läste Lincoln sin dikt om att han hade letat överallt efter sin perfekta date och att han hade hittat henne i Mr. Gentry's class! Han skulle skriva ner den åt mig så jag kan skriva den här sen :) Sen när det var klart och precis innan klockan ringde och alla rusade ut för lunchen kom läraren med blommor och choklad som Lincoln hade gjort iordning :) hur gulligt som helst!! Det var små chokladbitar i blått papper i en glasburk med ett rosa band runt :) och när jag öppnade en förut stod det en liten mening på insidan av pappret; "every woman is like a supermodel" haha..

Så nu har jag och lexi planerat hur vi ska svara :) Vi ska ta en glasburk och fylla den med M&M och Reese's pieces och knyta ett fint band och sätta fast ett fint litet kort där det ska stå: "If there are more M&M's than Reese's pieces the answer is yes, but if there are more Reese's pieces the answer is no".

Vi ska lämna burkarna till dom som gör the announcement imorgon så alla på skolan ser att vi svarar :) Sen ska dom få gå och hämta burkarna i receptionen :)

Mina blommor var rätt vissna när jag kom hem så nu har jag lagt dom i en hemmagjord blompress så jag kan sätta in en blomma eller två i mitt srapbookalbum :)

God kväll! <3

3 kommentarer:

  1. Vad gulligt!! Vaför har inte vi sånt i Sverige??? <3<3

    SvaraRadera
  2. Men va kul för dig! Du verkar inte direkt ha det tråkigt där borta, håller koll hela tiden.;D

    SvaraRadera