söndag 19 september 2010

en månad!

Hej!

Idag är den en månad sen jag stod på landvetter! det känns ungefär som en månad faktiskt, inte mer eller mindre.. det har gått fort men det har hänt så mycket på en månad! Jag har kommit in i vardagen och allt rullar på med skolan, träningen, kyrkan och allt! Jag trivs fortfarande bra trots att jag saknar en del svenska saker! Det finns mycket som man reagerar på och tycker är konstigt men man vänjer väl sig. Framför allt är det matvanorna, inte bara att dom äter onyttigare men att dom äter så oregelbundet. Mamma har alltid varit petig med att man ska äta lunch och middag men här bli det lite som det blir.. Jag har lärt mig att äta mellanmål lite då och då och planera lite själv!

Jag blir lite irriterad varje gång när dom små barnen (mellan 3 och 11 år) går runt och småäter ur alla skåp hela tiden, fast jag egentligen inte borde bry mig. jag fattar inte hur föräldrarna kan låta som göra det, dom går runt och tuggar på någonting hela tiden, m&m, kakor, godis och det står nästan alltid burkar med dricka på bordet som någon har öppnat.. Inte så konstigt att dom inte är så noga med middagen.. :P

nu ska jag göra iordning mig för kyrkan! och packa en väska, för jag ska bo hos kory nästa vecka! Deb och Frank ska till Las Vegas och jag ska sova där tills på fredag! det är ju där jag ska bo sen så jag hoppas jag inte blir avskräckt! haha.. dom är så mysiga såå! :)

Puss och kram!

2 kommentarer:

  1. du är duktig vännen! hoppas allt är bra och att du mår toppen! det är tomt här hemma utan dig, borde inte säga så för bådas skulle kanske, men det är sant...... saknar dig så otroligt!

    pussar och kramar över till dig på andra sidan jorden! <3

    SvaraRadera
  2. / Sariz <3


    ( det krånglar alltid när man skriver namnet i kommentaren, det står alltid att man är anonym istället.... hum... )

    SvaraRadera