lördag 25 september 2010

team breakfast!

Hej!

Jag tänkte precis ladda upp lite bilder men så upptäckte jag att sladden till kameran är kvar i Deb och Franks hus. Jag vet inte riktigt vart jag bor nu och hur länge jag ska vara här/hos Deb men jag kommer i alla fall flytta tillbaka när Jer kommer hem så jag hinner se honom lite innan han drar iväg.. men nu verkar det som att han är kvar över jul! :D Så jag kanske flyttar hit tidigare, vi får se!

Jag kom nyss hem från team breakfast! Det bjöds på pannkakor, ägg, bacon, korv, melon, juice och allt möjligt.. jag hade lite ångest innan eftersom vi ska springa idag och jag ville inte äta en mega tung frukost! Men jag åt massa melon och lite ägg och en liten pannkaka så det var alldeles lagom. Familjen är iväg i en annan stad för att titta på Isaak när han spelar football :) Så just nu är jag ensam hemma. Jag ska ibäg om två timmar till skolan (det är lördag idag!) för att sjunga med show biz! Innan det ska jag försöka komma på något att göra till lunch :P Dom är jättenyttiga samtidigt som dom är onyttiga! Dom har hundra olika vitaminer och mineraler och grönsaksjuicer och proteinbarer och drinkar som jag kan äta/dricka innan och efter träningen! Dom är duktiga på sånt så det är väldigt roligt :D Samtidigt som dom äter snabbmat en del men Kory gör ofta två varianter av maten hon lagar, en till familjen och en till henne för att hon är så nyttig av sig och jag har ätit av hennes mat en del.. jag får välja själv vilket jag vill ha :)

Bussen som går till vårat crosscountry meet går egentligen innan vi är färdiga med sången men jag och dom tre grabbarna som är med i både show biz och xcountry åker senare med bil. Det är fyra olika lopp och mitt är sist så jag hinner bra :) Jag hoppas bara att höften inte börjar göra mer ont..

Nu ska jag läsa i min bok som jag har i reading skills, jag behöver nog läsa färdigt den i helgen för jag ska ha läst två böcker innan 14 oktober :S .. Men boken är bra, den heter The Wedding och det är samma författare som har skrivit The Notebook (världens bästa film) :)

Mamma skrev på facebook att hon åker till Rom med sina 7 tjejkompisar! Fy vad kul ni kommer ha :) 8 brudar i rom , hihi! hoppas du lämnade matportioner till pappa och lillebror! Ha det så bra där i alla fall! och ät lite pasta åt mig med :)

Nästa vecka är det spiritweek i skolan :D ! Det händer hur mycket som helst runt homecoming! Homecoming är en footballsmatch där alla gamla spelare kommer tillbaka och tittar och hejar på skollaget! Så det är massa folk och lite extra grejer som händer under den matchen. Dom prestenter bland annat vem som är dansens (inte heller ett bra ord?) kung och drottning och prins och prinsessa! Vi röstade nu i veckan och alla seniors kan bli drottning/kund och juniors kan bli prinsessa/prins. Vi röstade först fram topp tio och sen fick man första på en och vi får reda på vem som vann på fredag som sagt, under matchen. Han som jag ska gå med är nominerad till kung (:

Så på fredagen är matchen (som jag tänker gå på trots vårat crosscountrymeet! jag tänker skolka från det för jag tänker inte missa homecoming!) och på lördagen är The Homecoming Dance! :) Om en vecka!! Och den veckan som kommer nu innan är som sagt spiritweek! Varje dag har ett tema som man ska klä sig efter! Måndag är pajama day! (min favorit) och tisdag är twinday! jag och julia (tysken) ska ha likadana kläder :) (Just det! Måste hitta något idag!), onsdag är wacky hair/hat day .. haha, och torsdag är rock day (jag ska ha min paramore t-shirt tror jag) och fredag är cougar day! Då ska man ha grönt och guld på sig (skolans färger), cougar är skolans maskot! (Det är ett djur för er som undrar, något typ av lejon/tiger liknande varelse). Jag längtar till pajama day! Jag har köpt nya pyjamas byxor, vita med massa ugglor på i olika färger :)!

Sen händer det ännu mer saker den veckan, utomhus bio bland annat! Jag har inte ens koll på allt :P Får kolla upp detta! Det är mycket pengar må ni tro att spendera under dessa tider! Framförallt för killarna, jag slipper ju betala min biljett till dansen för 30 dollar! det känns nästan taskigt :S

På tal om ingenting så har jag inte drömt en enda dröm här än! alla frågar om jag har drömt på engelska men jag vet inte ens, för jag kommer inte ihåg att jag ens har drömt! Däremot kommer vissa tankar på engelse, vissa korta tankar :P När jag ska förklara grejer på svenska som man har pratat om på engelska vill jag gärna använda samma uttryck för det blir inte riktigt samma sak när man berättar det på svenska.. som när man ska förklara "a crosscountrymeet".. Det finns inget bra ord, tävling låter så seriöst? vi åker bara till en annan stad och springer mot andra skolor.. jag antar att det är en tävling, haha..

Jag ska packa iordning matsäck nu för dagens tävling. Jag ska göra en macka och ta med en protein bar och en påse med energi pulver att blanda i en flaska vatten.. :P och en banan! :)

Igår var det fem veckor sen jag kom hit! Jag vet inte om det är långt eller kort.. 8 månader kvar i alla fall! Från och med nu och fram till jul händer det väldigt mycket här! Först homecoming, sen halloween, sen thanksgiving och sen winterformal (en bal) och sen jul :) Mycket roligt!! :)

Nu blev det väldigt långt så jag får spara resten till en annan gång! Ha det bra gott folk!

Puss och kram från vilda västern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar