söndag 5 september 2010

Flagstaff

Hej!

Just nu ligger jag i sängen och borstar tänderna efter en härlig sockerbomb till frukost! Hela släkten har vaknat till liv i huset och vi ska till kyrkan vid ett. Eftersom att det är laybor day imorgon så har vi långledigt den här helgen! :D Så nästan alla Jerems syskon är här med sina fruar/män och barn :)

Igår var mitt första meet med cross-countryn! Klockan 4.45 samlades vi vid skolan och åkte drygt två timmar till Flagstaff! (Så nu har jag spottat klart). Jag sprang Girls open 9.30 och det var närmare 200 som sprang. Det var 3 miles vilket är ungefär 5 km skulle jag tro. Det är ju inte så farligt långt men det var varmt vill jag lova! Vi sprang på ett öppet fält med solrosor och jättefin utsikt över bergen! Sen var det rejäl backe (!) som vi var tvungna att springa uppför två gånger..

På vägen hem stannade vi i ett köpcentra (mall) och åt och shoppade. Eller vi shoppade och köpte med oss mat och åt i bussen. Vi köpte mat på subway och som vanligt fick jag beställa barnstorlek!

Jag tog inte med mig några andra kläder till Flagstaff eftersom jag visste att vi inte skulle få duscha. Men alla andra hade med sig vanliga kläder som tog på sig när dom var svettiga .. ussscchh! Jag fick låna ett par jeans av Maria och så hade jag med mig ett vanligt linne som jag tog på mig men jag hade hellre gått i träningsoverall eftersom vi bara skulle vara där en timme.. Jag fick duscha när jag kom hem i alla fall och sen åkte jag med Brooke, Briley, Cali och Taylor (Brookes kompis) till Show Lows football- match. Vi såg första delen men sen åkte vi till dairy queen istället och åt. Jag åt en chickenwrap. Det är nog det nyttigaste som har förutom kyckligsalladen. Jag var jättehungrig för jag hade bara ätit en subway macka och ett äpple efter att vi sprang så det var tur att vi åkte och åt! En chickenwrap är ett tortilla bröd med grillad (eller friterad om man vill) kyckling, sallad och tomat. Dom andra åt bland annat friterad kyckling, pommes frittes, glass och drack cola. Jag fattar inte att dom pallar det varje dag!

Jag köpte förresten två t-shirtar från American Eagle igår, och en från Vans och ett halsband och en ring! :) Det är rätt mycketbilligare här med vissa saker, jag såg att ett par converse kostade 40 dollar, vilket blir typ 300-350 kronor!

Nu ska jag kila men ha det bra kära vänner!

Kram kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar