söndag 12 december 2010

winterformal

God morgon god morgon!

Igår var en väldigt händelserik dag! Den stora julfesten var igår och den började vid tolv redan :) Innan det var vi i kyrkan och tränade inför vårt spex till talangjakten. Jag spelade några toner på pianot åt Jerem Kory och alla syskonen när dom hade en sjuuukt rolig show! Emellan repet och festen satte kory i mitt löshår och lockade hela håret. Vi ville ha det förberett inför kvällen så jag inte behövde kila iväg för tidigt från festen. Min winterformalmiddag började vid 8 och festen slutade samtidigt så jag tog med allt till kyrkan och Tallie och Kory gjorde iordning mig där! Hur roligt som helst! :) Kory gjorde iordning håret jättefint åt sidan i en snurrad sak som kom ner över en axel och sen sminkade hon mig medan tallie målade vita kanter på naglarna!

Julfesten var jätterolig med massa tävlingar och god mat :) Jag och zac kilade iväg vid två för att plocka upp blommorna till min handled och till hans kavaj som vi hade beställt :) Jag började göra iordning mig vid halv sju någonting och allt gick fort :) Det var klänningen som tog mest tid! Vi hade fixat till den ibak eftersom den var lite tajt med extra tyg och det var väldigt ömtåligt! Så även fast kory satt uppe till 4 på morgonen igår för att fixa den så fick vi ändå sätta i säkerhetsnålar inifrån.. men den höll iaf! Zac åkte hem en sväng för att byta om innan han kom tillbaka för att ta ett par kort. Sen åkte vi till lizzy's hus för middagen! När vi kom dit var ingen annan där! inte ens lizzy, hon var på väg att plocka upp sin date trevor .. så jag och zac gick in till hennes mamma och satt och prata med henne och systrarna en halvtimme eller nåt.. :S Det var väl inte direkt vad jag hade tänkt mig haha! Sen kom dom iaf och lizzy's mamma visade oss till "the barn". Jag vet inte vad jag skulle kalla det på svenska för det är inte direkt en ladugård, det är mindre och inga djur bor där så mer som ett litet trähus. Vi gick upp för en trätrappa/stege til övervåningen och det var huuuuur fint och mysigt som helst!! Ett bord för tolv personer, ganska runt, täckte en stor del av rummet. Det var inga lampor utan bara en ljus slinga längs väggarna och tända ljus på bordet. Hon hade dukat upp med jordgubbar, kiwi, kex och ost och choklad!

När vi hade suttit där en stund och pratat och knaprat kom mamman och systrarna in med maten; shrimp al fredo! Pasta, räkor och en vit sås! Gott gott :) Zac hade precis varit med i en pajätartävling på julfesten så han var inte så hungrig när desserten kom i form av tre olika pajer! hahaha!

Vi åt nog inte förrän vid 9, då dansen började, och vi kom nog inte dit förrän vid halv elva. Vi gick och blev fotograferade ganska tidigt och sen stannade vi inte länge utan åkte hem till mig. Vi spelade pingis, fussball och såg på elf :) jag och zac gick däremot upp till köket och hängde med en del kusiner, haha, kanske inte så himla bra eftersom det var hemma hos mig.. men det var roligare så!

Zac satt och försökte pilla ut en flis som hade fastnat under hans nagel! Väldigt tragiskt, han satt och plågades medan alla i släkten turades om att försöka dra ut den utan framgång. Den är ett hål i nageln nu och det blöder från den ifall ni kände att ni ville veta det.

Vi ville att alla skulle åka hem så vi kunde åka och umgås med dom istället men dom åkte inte förrän vid halv två. Då gick jag och bytte om till mysbyxor och sen åkte vi hem till logans kompis michael pierce och såg dom sista 15 minutrarna på en film innan zac skjutsade hem mig igen och ledde mig till dörren! Mycket stor skillnad på amerikanska och svenska killar!! haha

Jag lade mig nog vid tre och hade alarmet satt på 7.50 eftersom jag hade tänkt hinna skypa med mickis och rebecka innan jerem's farewell idag men inte någon inloggad där inte! Som tur var var mamma inloggad så jag kunde prata en stund med pappa, mamma och victor stod ibakgrunden och grimaserade! guligt!

Nu ska jag göra iordning mig, jag behåller löshåret och mascaran och fräschar till resten innan jag ska iväg till kyrkan vid 12 för att sjunga igenom stilla natt! klockan ett börjar det.. Nathan ska sjunga o holy night! sjuuukt vackert!!! Så han ska plocka upp mig strax innan. Sen ska vi åka hem till jerem för en luncheon! Jag är så trött bara! Hoppas jag kan lägga mig tidigt ikväll!

Ha det gött människor!

2 kommentarer:

  1. Tack för utförlig uppdatering, men kanske mest tack för den fina presenten du hade gjort. Asså du fattar inte hur glad och överraskad jag blev. TUSEN TACK!!! Rebacca, du är verkligen hur gullig som helst. Längtar tills vi ses! Under tiden följer jag din blogg, jag gillar att läsa om ditt liv på andra sidan A.

    Massa kärlek <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad gullig du är som följer så noga! Jag är verkligen jätteglad att du ska åka!! Du kommer få ditt livs äventyr, jag kommer aldrig aldrig ångra detta vill jag lova!! Jag längtar också, fast inte tills jag måste lämna allt här! Det kommer bli både och! Kärlek till viktoria var det här! <3

    SvaraRadera