fredag 24 december 2010

Dagen innan julafton!

Jag kom precis hem efter att ha umgåtts med tallie, Chelsea, zac, logan och Michael. Efter att hela släkten spelade volleyboll så åkte vi till denny’s och sen en snabbis till walmart. Det känns som en fredagkväll i september. Ingen snö, jag åt glass på denny’s och vi spelade som sagt precis volleyboll! Helt sjukt att det är julafton imorgon! Jag pratade med mamma och pappa förut idag på skype. Jag hade svårt att koncentrera mig eftersom det var hundra barn som sprang omkring och jag satt med alla kusinerna runt mig som pratade med mig samtidigt men jag fick koncentrera mig på svenskan! Inte för att jag har glömt men det är svårt att sitta och prata engelska oc h svenska varannan mening! Mamma började gråta så jag fick klicka ner bildrutan och bara prata en stund haha. Jag har inte fått helängtan än så jag vill inte få det för att mamma gråter där hemma. Jag saknar er allt det är inte så, men jag har det väldigt bra må ni tro!
Jag har köpt klart alla julklappar, det var väl på tiden! Jag köpte en halsduk till jerem från banana republic när vi var i phoenix i helgen och det var nog den sista! Barnen är hur nyfikna som helst och frågar mig hundra gånger om dagen om dom kan få en ledtråd eller något om vad dom ska få. Izaak speciellt, jag blir nästan galen på honom! Haha! Jag har lagt alla mina svenska julklappar under granen också men jag vet inte om jag ska öppna som imorgon eller på juldagen, vi får se vad som passar. Kuligt, kuligt!!
Imorgon bitti ska vi äta pancake breakfast hos grandma Tenney (Franks mamma) och hon bad mig sjunga så jag ska ta med gitarren. Hon är nog den roligaste och knäppaste tant jag någonsin har träffat! Sen på dagen vet jag inte vad vi ska göra, jag har ett antal presenter jag måste slå in.. På kvällen vet jag inte än om vi kommer ha en middag med bara våran familj eller om vi åker över till deb’s där alla andra är. Vi kommer i alla fall öppna dom prestenterna som vi barn har köpt till varandra, vi drog varsitt namn. Jag köpte ett toy story spel till kaze och Eli drog mig! Izaak sa att han hade köpt något från blossom (förmodligen kory) haha. Blossom är en jättefin klädaffär! Mamma, du kommer älska den! Nästan varenda plagg skulle passa dig där!
På juldagens morgon efter att vi har öppnat santa’s presenter under granen och våra stockings (kory har hängt upp en till mig också!) så åker vi till deb’s (barnens mormor) och träffar resten av alla hundra barn och då ska vi äta kanelbullar. Roligt att dom äter det på jul och vi på sommaren!
Alla barn har skrivit brev till santa, och fått svar och dom är helt lyriska, till och med Eli. Det är nästan som att han driver när han är så djupt troende på tomten! Varenda unge får precis vad dom önskar sig, ipods, gitarrer, elpianon, kameror, laptops, och dom får ofta mer än en stor grej! Det är helt hysteriskt! Men dom får inte alls lika mkt på födelsedagen, då får dom kanske en t-shirt om dom har tur. Julen är verkligen stor här precis som jag trodde! Däremot hade det kännts mkt juligare med snö 
Jag skulle kunna skriva en hel bok om julen här men jag vill nog somna nu! GOD JUL PÅ ER ALLA DÄR HEMMA! Jag saknar er fast jag tänker inte komma hem på ett tag! Puss och god natt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar