lördag 25 december 2010

christmas morning

Hej!!

GOD JUL PÅ ER ALLA!

Igår kväll hade vi christmaseve dinner hos deb! Vi år café rio sallad, en mexikansk kycklingsallad! Min favorit mat heeeelt klart!! Vi kopierade den från café rio, i phoenix (vårt favoritställe dit vi åker varje gång vi är där nere!). Efter middagen Sjöng alla familjer sina påhittade sånger (kända melodier med egna ord). Alla familjer hade dragit varsin familj några veckor innan som vi skulle tillägna en sång och en prestent. Vi hade Deb, Frank och Jer och våran sång blev jätterolig! Hur kul som helst att höra alla! Cody och Camille hade oss och deras var jätterolig! (:

När vi kom hem öppnade alla barnen (jag också!) våra nya pyjamasar! Alla barn får alltid det julaftons kväll. Min var jättefin! Turkos långärmad tröja och bysorna var flanell och vita med hjärtan och lite annat mönster. Sen öppnade vi prestenterna som vi barn hade köpt till varandra. Kaze fick sitt toy story spel av mig och eli hade dragit mig och han hade köpt en scarf från blossom! Jättefin!! :) Jag lände mig som ett litet barn, hur mysigt som helst! Alla gick och duschade och tog på sig sina nya pyjamasar! Vi ställde fram ett glas mjölk och ett fat kakor till santa och ett gäng morötter till renarna! Alla fyra är vääääldigt övertygade om att tomten finns! Alla sov där nere, keen sov i izaak och elis rum och kaze sov i mitt rum! Jättemysigt!! Han ville dock inte sova, utan var 5 minut sa han "Rebecca, we're going to nana's in the morning, huh?" Gullunge! Jag fick försökta säga godnatt flera gånger men han vred sig och vände, hur pirrig som helst inför morgonen. Men tomten kommer inte om inte alla barnen sover, så han försökte verkligen! Jag kunde inte heller sova, jag vet inte varför, haha!

Kory och chris sa att vi inte fick gå upp på övervåningen innan 6 på morgonen. Så klockan 6.05 öppnade eli min dörr och sa "it's christmas!" jag reste mig snabbt och tog med mig kaze på armen upp på övervåningen! När vi kom upp var det ganska mörkt, med bara julgranen tänd och ljusslingor som låg runt våra julklappar i olika hörn. Alla hade en egen liten hög! Alla har varsitt pappaer runt sina också och jag hade ett turkost papper med prinsessor på! Jag antar att kory tyckte det var kul med en tjej hahah. allt var väldigt tjejigt! Alla satt på golvet i sina pyjamas och vi öppnade varsin i tur och ordning, från minstingen och i åldersordning. Barnen var helt lyriska! Dom sprang omkring och var hur gulliga som helst! "Santa ate the cookies! And he left us a note! And look, the reindeer ate the carrots we left them!"

Helt galet mycket julklappar!! Jag fick från Santa (kory och chris): en brun jacka, ett smyckesställ som snurrar, en väska, en plånbok, vantar, sockar! I strumpan fanns hårspray från bedhead, ögonskuggor och en till sak jag inte kan komma på..

Sen hade jag prestenter från sverige!! Jag fick en pandora berlock <3, ansiktscremer, lipbutter med cocos, choklad och lite mer saker jag inte kan komma på just nu! Sen efter att vi hade öppnat alla presenter åkte vi i våra pyjamasar till nana's som kaze tjatade om igår, (Deb's). När vi kom dit hade dom precis börjat sitt öppnande där och alla barn (dom var tre, fyra familjer där) var omringade av prestenter! Dom fick hur mycket saker som helst! Allt dom hade önskat sig! Sen åt vi kanelbullar till frukost allihopa, det gör dom alltid! Jag öppnade även jerem's julklapp, en mössa från dakine och deb och franks julklappp, en kofta från forever 21! Jag känner mig hur bortskämd som helst, som ett litet barn! Det var verkligen en typisk amerikansk julmorgon!! Jag älskart!

Vi åkte hem och bytte om och nu ska vi snart iväg och äta lunch hos deb igen :)!

JAG ÄLSKAR JULEN HÄR!! :D Puss och kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar