måndag 1 november 2010

misslyckade svenska kakor!

Hej Sverige!

Idag var basket-try outs! det var kul men jag önskar att jag var bättre! det ser så roligt ut men jag är ingen hejare på bollar direkt som ni kanske vet vid det här laget! ;) Vi får se hur det går! jag får förmodligen vara manager om jag vill och träna med laget så jag får lära mig iaf :)

När jag kom hem bakade jag svenska kakor! chokladbröd hittaed jag ett recept på på alltommat.se :) Det är sjukt svårt dock med dl när vi bara har cups och celcius när ugnen mäter fahrenheit! Varför har amerikanare inga dl mått? Dom borde anpassa sig till resten av världen!!! Plus att dom inte hade pärlsocker eller rågmjöl så jag fick använda strössel, som smälter i ugnen (inte lyckat!), (rågmjölet var inte till kakorna) Men men.. jag ska kolla efter dlmått på walmart! haha! Kakorna hade kunnat bli bättre kan man säga (dom tror nog inte vi har några goda kakor i sverige efter vad jag har åstadkommit) men barnen gillade dom! :) Jag fick världens goaste kram av treåringen Kaze! :)

Jag ska ge kakorna till Chris mamma som har cancer, det var mest därför jag bakade dom .. :P

Guten nacht! <3

4 kommentarer:

  1. Hej! Lite hjälp på traven - 1 cup = 2 dl.
    Det finns ett par sid på nätet där man omvandlar celcius till fahrenhheit.....
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Ska jag skicka pärlsocker??? Det finns ju inte i USA..... så kan du ju alltid baka kanelbullar :)

    SvaraRadera
  3. du är minsann en vänlig själ!
    kramis från sariz!

    ps. ska på intervju på lördag med explorius ;)

    SvaraRadera
  4. jag har inte kollat ordentligt i affären, kory hade det inte hemma.. men du får gärna skicka dl mått! haha.. PUSS!!

    Åh vad kul Sara!! LYCKA TILL <3

    SvaraRadera