onsdag 24 november 2010

Lastat hö och bakat pumpkinpie!

Hej!

Klockan är kvällen och jag somnar nog inom kort! Det var halvdag i skolan och på lunchen (efter skolan var slut) skulle jag och Lizzie ha sålt biljetter till fiest of carols men det blev aldrig av för vi hittade aldrig någon som kunde visa oss eller ens släppa in oss där vi skulle ha varit. Så vi tog en sväng till starbucks istället och jag drack en chailatte med pepparkakssmak! Huuuur god och julig som helst! :)

Efter det åkte vi hem till Lizzie och jag hjälpte till att fälla ett träd (mycket stort träd, en tall tror jag)! Hennes pappa sågade medan vi alla (Lizzie, hennes mamma, och hundra syskon) hjälpte till att dra i ett rep som dom hade satt fast i bilen. Sen hjälpte vi till att lasta höbalar för att förvara dom över vintern och det var rena styrke passet vill jag lova! På vägen tillbaka in hälsade vi på getterna och hämtade upp äggen som hönorna hade värpt! Hur mysigt som helst :)

Efter det bytte vi om från våra jobbarkläder lite snabbt och åkte till kmart för att köpa lite grejer för att bjuda killarna till winterformal :) Jag köpte jättestora ark för att göra en stor skylt med sjötema och massa fiskar och sandslott och krabbor och grejer på och jag är nästan färdig :) Jag ska lägga upp en bild på den när den är klar! Den blir så fin så!

Efter att ha fixat och grejat med planscher och annat ett tag hjälpte vi hennes mamma med att baka pajer och förbereda kalkonen för imorgon (THANKSGIVING! :D ) medan vi drack hemmgjord getmjölk och åt nybakat, rostat bröd med smör och kanel på (min nya favorit).. Vi gjorde coconut cream pie, banana cream pie och pumpkin pie :)

Jag har känt mig lite krasslig idag men kory har proppat mig full med vitaminer och piller och sov-te så nu tror jag ska somna gott! Och jag hoppas jag kommer må bra imorgon och ha ordentligt med matlust!!:D Vi ska vara hos Deb vid 2 så jag hinner sova ut först innan det omtalande ätandet börjar!

Ha det så bra gott folk!! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar