fredag 26 november 2010

Thanksgiving!

Hej hej!

Igår var det thanksgiving och vi åt middag hemma hos Deb & Frank (och Jerem). Vi åt Kalkon med stuffing, mashed potatoes och lite mer att välja på och Bev's bröd med kanel smör! Hur gott som helst :) Till dessert fanns det minst 10 olika pajer, coconut cream pie, banana cream pie, pecan pie, pumpkin pie, chocolate mint pie och måååånga fler! Mycket goda allihop! haha

Överdrivet mätta och belåtna begav sig allihopa till kyrkan gympasal för att spela volleyboll! Det var väldigt kul att hela släkten var med och spelade alltifrån 2 åringarna till mormor och morfar :) Jag är ju som sagt sjuk så jag var inte med hela tiden, jag hostar ganska mycket och är snuvig och har ont i halsen :( Hoppas det går över snart!

Första snön kom igår också :) så barnen var glada och var ute och lekte :)Igår kväll efter voleybollen åkte jag hem och sov mellan 8 och 10.30 på kvällen innan vi åkte till walmart för blackfriday! jag orkade egentligen inte men det är bara en gång om året så jag ville inte missa min enda! Black friday är en enorm rea som man har dagen efter thanksgiving. Det är helt galet! Folk har dött på dom reorna för att det går så hett till!! Jag köpte lite julklappar till barnen i familjen, bland annat en crayonmaker , man använder gamla kritor och smälter som och gör nya :) Jag köpte ett memoryspel till keen, ett annat spel till kaze och Toy story 3 till izaak :) Nu ska jag bara hitta något till eli :)

Vi kom hem från black friday klockan 6 imorse eftersom dom släppte vissa varor klockan 5! Vi satt i en kö för ett nintendo ds till tallie's syster Jaida från 12 till 5, i en gång med burksoppa och macaroni & cheese! Det var svinkallt och hårt på golvet! Jag sov över hos Jerem i det rummet som jag hade förut och åkte hem vid 11 :) Jag behövde åka hem för att fixa klart planschen och fiskpåsarna till zac :) Jag har bara strosat omkring i myskläder och hostat hela dagen och sov en liten stund mellan 2 och 4 :) Jag ska stanna hemma ikväll med keen och kaze medan kory och chris har datenight, jag orkar ändå inte göra något annat! Vi kanske ser på första harry potter filmen som jag har lånat av camille :)

Nu måste jag gå och snyta mig innan det droppar snor på knäna! haha

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar