måndag 18 oktober 2010

Bytt kurs igen!

Hej hej!

Nu är helgen över och det är måndag morgon! Möhippan var väl trevlig men inte särskilt rolig som en svensk .. dock var det en bridal shower och inte bacholorette party (stavning?). Vi satt i en ring och tittade när hon öppnade prestenter och svarade på frågor om jordan.

Igår var vi i kyrkan från 11 till 2 och sen åkte vi hem och åt lunch och bara slappade hela dagen!

Jag har bytt ut Reading Skills, den där kursen när man spelar ett dataspel och känner sig lagom efterbliven! Nu ska jag ha advanced algebra istället (nu blir du allt glad va pappa?) , mest för att det är vad julia har second hour och det var typ den enda kursen som jag kunde byta till! Jag som var klar med matten där hemma! Det känns som att det var en svår kurs, jag har läst klart matte C och det var massa saker jag inte kände igen så det kanske blir jobbigt det här.. och dom har oftast läxa varje dag :S men men.. känns som slöseri med tid att spela dataspel :P

Det är fortfarande fint väder här men det börjar kännas att det är höst, man behöver ha en tröja eller jacka på morgonen och kvällen men på dagarna är det fortfarande somrigt! :)

Alla mina saker är hos Kory nu så jag är helt inflyttad och jag har fått en byrå så jag slipper bo i resväskan. (jag hade en byrå hos Deb också). Mitt rum är ganska litet med beige väggar och en röd bokhylla och rött överkast och röda kuddar :) jättgulligt! Jag har min egen toalett där jag kan göra iordning mig på morgonen och duscha och så.ag kan kissa där men man får inte bajsa på den toaletten! haha!

Crosscountry är snart slut :( Då kommer en ny sportperiod; basket och brottning! Brottningen tror jag att jag står över men jag kanske ska spela basket.. jag vet verkligen inte! Dom tränar 2 timmar varje dag efter skolan och har två matcher i veckan, varje tisdag och torsdag, och turneringar ibland på helgerna! Så basketen kommer vara mitt liv om jag väljer att spela.. jag vet verkligen inte!! Jag har världens beslutsångest!!

Idag ska jag försöka skaffa ett frimärke Rebecka!

Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar