måndag 25 oktober 2010

bröllop och begravning

Hej!

Det är måndag kväll och jag kom nyss hem efter att ha umgåtts lite mer med släkten hos Deb. Jag har inte varit i skolan sen i torsdags så det har varit en lång och händelserik helg.

I fredags var vigseln mellan Tiff & Junk! Först var det en bröllopslunch med mat och dessert och tal och heöa fadderullan! Sedan var vigseln i Snowflake (en halvtimme bort) i ett tempel och jag fick inte gå in och se själva vigseln men fick se dom komma ut och gratta dom och ta lite kort. Efter vigseln åkte vi hem och umgicks med alla kusiner , vi spelade bland annat volleyboll i kyrkans gympasal :)Mycket trevliga kusiner!! :) haha..

Sen på lördagen vaknade jag ganska tidigt och jag och Kory tog bilen till parken för en powerwalkrunda! I parken finns små stationer man kan stanna vid för att köra lite styrka så det gjorde vi :) sen åkte vi hem och jag lämnades kvar ensam hemma för grabbarna hade footballsmatcher och jag lovade kory att hjälpa henne att doppa choklad inför bröllopsmiddagen :) det tog typ två timmar och jag var helt svettig efteråt! jag brände choklad och det började brinna på spisen men efter ett tag fick jag kläm på det :) då fick jag ett sms av Logan (en till kusin som jag har träffat tidigare) och han frågade om jag ville hänga med till parken för att springa! jag hade föreslagit det kvällen innan så jag kände mig lite halvt tvingad, men det kändes gött att ha gjort! Sen på kvällen var deras bröllopsmiddag , men det var mer som ett mingel och lite dans och massa foton! :) Trevligt i alla fall :) Efter det så åkte vi hem slängde på oss mysbyxor och åkte och till Denny's och hängde där till alldeles för sent! men trevligt var det :)

Söndagen var vi i kyrkan först och på kvällen gjorde vi upp en eld på deras baksida och satt runt den och tjötade innan Zac körde hem mig, också rätt så sent :P Så imorse vaknade jag, håret luktade fortfarande rök och jag slängde mig in i duschen och gjorde mig i ordning snabbt innan vi åkte tillbaka till snowflake igen, men denna gången för begravning! :( Grandma Dixie dog i onsdags tror jag det var.. sååå sorgligt! Hon hade 8 barn, över 40 barnbarn och änsålänge lver 40 barnbarnsbarn men fler lär det bli! så enoooormt stor familj och hon var den som såg till att alla träffades och höll ihop familjen så alla har varit väldigt sorgsna mitt ibland allt roligt kring bröllopet och allt..

Imorgon är det skola igen, matteprov och xcountryträning! Wiiiiiie! Så trött och klockan är strax efter 8 men nu stänger jag ner datorn och drar täcket över öronen!

GOD NATT! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar