söndag 30 januari 2011

Snowflake, snowflake, snowflake

Hej hej!

Det är söndag kväll och jag är hur trött som helst, men här kommer ett litet inlägg ändå!

Jag har haft en jättebra helg, i fredags kväll gick jag på show low-blue ridge basket match! Värsta rivalerna så det var en högljudd och dramatisk match, har jag hört haha. jag var inte så jätteengagerad i själva basketen.. Jag åt förresten middag hos Giada :) Hon är från italien och bor i en familj med en italiensk mamma, så det smakade ljuuuvligt! Jag ska dit på tisdag igen och äta pasta carbonara! Efter matchen åkte jag hem till lizzy och sov över där igen :) Jag sov över där från torsdag till fredag också :) Kory är som sagt i las vegas! Klockan 5.30 var hela familjen uppe. Dom små flickorna var ute och mjölkade getterna, levi hämtade ved och vi hjälpte till i köket. Vi åk ugnspannkaka och havregrynsgröt till frukost. Hur gott som helst! Innan vi började äta sjöng vi en sång! Världens mysigaste familj! Dom är sju barn så det är fullt hus på gården! haha.

I lördags åkte vi till snowflake med show biz för auditions för regionals. Det var solo auditions och jag fick precis veta att jag kom med. Det är en kör från olika städer som träffas i två dagar och har en konsert :) det blir nog kul :) Efter det åkte jag hem till Tallie och hängde med henne och hennes kompisar (en del äldre än mig haha) och vi åkte och bowlade. Sen åt vi ost och kex och tjötade innan vi gick och la oss. Idag åkte jag med Tallie till singles ward, istället för min egna kyrka. Det är i snowflake och alla singlar i stan går till samma möte.. hahah.. det var trevligt! Sen åkte jag hem till tallie, åt lunch och slappade och skrev ett brev till jer, som jag föresten måste posta. Sen åkte jag och tallie till hennes salong för att hämta hennes sista saker. Hon flyttar till Mesa på tisdag för ett nytt jobb/utbildning på Toni&Guy, kul för henne, inte för mig.. men men! Sen åkte vi tillbaka för att äta middag. Bev lagar hur god mat som helst. Hon grillade kött och gjorde någon typ av bakad potatis med fyllning i och såklart brödbullar! mmmmmmm! :) Hon skickade med mig några hem också :) haha

Ikväll var jag i snowflake igen och sjöng på ett kyrkmöte :) En jättegullig sång som heter the olive tree! jag åkte med lizzys mamma, hon spelade åt mig. Hon är hur mysig som helst. Vi tjötade som aldrig förr i bilen dit och hem, haha.

Nu ska jag sova, skola imorgon igen.. God natt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar