lördag 1 januari 2011

Nyår!

Idag är det den 1 januari! Jag kan inte fattar att det redan är 2011! Det känns inte särskilt länge sedan som jag stod på torget förra ret och tänkte att i år ska jag åka till USA. Nu har det gått ett år sedan dess och jag har redan avklarat hälften av mitt år här borta!

Vi har inte haft särskilt mycket snö fram tills ett par dagar sedan. Jag tror det var den 29 december som det började och det snöade konstant i två dagar! Nu har det slutat snöa men det är vitt på marken och alla fyra pojkar kom precis in från att ha lekt ute i snön. Jag kom precis hem från Pinetop. Jag sov över en natt till hos Brooke och Briley. Eftersom att det snöade så mycket stängde de av alla vägar ner till phoenix så det blev inget med att fira nyår där nere! Det var till och med svårt att köra mellan Show Low och Pinetop (vanligtvis 20 minuter) så det var lika bra att jag stannade där.

Jag följde med Brooke igår för att fira nyår med hennes kompisar. Det känns inte som att nyår är alls lika stort här, i alla fall inte i de små städerna. Det händer inte så mycket. Därför hade det vart väldigt kul att få åka ner till Phoenix men det tyckte inte moder jord! Det blev rätt okej ändå. Vi gjorde i ordning oss hemma hos Brooke och vid 7-tiden kom Kira och hennes familj för att fira nyår hemma hos Brookes familj. Det var 8 barn där! Föräldrarna skulle ut och äta middag och alla barnen åt pizza hemma som dom hade hämtat. Vi stannade och åt med barnen och gav oss iväg vid 9.30 någonting. Vi åkte hem till en tjej som heter Deanna. Det var inte överdrivet mycket folk där men 15-20 personer kanske. Vi gjorde inte så mycket, vi hängde mest och satt och pratade. Jag, Brooke, Taylor och Alex umgicks hela kvällen. Jag tror de andra spelade spel eller något. Vi åkte iväg en väldigt kort sväng till några andra kompisar men kom tillbaka innan tolvslaget. Precis innan skjöt några killar ett par raketer vilket precis har blivit lagligt i Arizona! Vid tolvslaget samlades alla runt tv:n för att titta på när ”the ball falls (?)” vid times square i New York. Vi skålade med äpplecider och sa gott nytt år till varandra! Brooke och jag pussade varandra på kinderna eftersom vi inte hade någon date att pussa för tur under året.
Samma kväll innan vi åkte iväg satte vi oss i sängen och skrev ner nyårslöften. Jag kom upp till 32 stycken! Haha. Lycka till Rebecca Marie Juslin! Det var inte alltför stora grejer, men en del saker jag vill ha gjort innan jag åker hem 

Nu ska jag packa upp min onödigt stora resväska! Jag trodde ju att jag skulle ner till phoenix så därför tog jag med mig lite för mycket grejer.. Sen ska jag nog ta en promenad i snön!

Det kommer nog bli ett år detta! Jag har mycket saker framför mig. Inte minst min kära new york resa!!  Det är två och en halv månad kvar, men varför inte börja längta nu? Haha.

Hoppas ni hade ett bra nyår!! GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar