tisdag 25 januari 2011

Sjukt rolig dag!

Heej!!

Idag har det varit den bästa dagen på länge!! Vi åkte till Sunrise med Skiclub! Sjuuukt kul!! Innan visste jag bara Julia som skulle med. Vi var typ 50 pers haha. Vi var i skolan 7.40 och packade våra lunchpåsar med macka, chips, frukt och powerade (: I bussen dit satt jag med Julia såklart. haha. Och Carissa Barney och en tjej till satt typ med oss och tjötade (: Så fort vi kom dit var vi tvungna att hyra grejer! Fy vilket plågeri! Det tog en evighet och pjäxorna var antingen för stora eller för små. Jag tog som stora. Sen fick jag ett par skidor till också, men dom visste inte vilken längd jag skulle ha. Dom frågade mig om allt och jag kommer väl inte ihåg vilken längd jag har på mina skidor. Plus att indianer är sjuukt dåliga på engelska. Sunrise ligger på indianreservatet och allt är typ ägt av indianer. haha. Vi tog oss där ifrån i alla fall och jag lämnade julia själv med en skidinstruktör, hon hade aldrig åkt förut.

Jag åkte ett åk med Carissa och den andra tjejen. Jag vet inte om det var jag eller om det var skidorna eller backen, men det var inte kul. Plus att dom var typ nybörjare på snowboard så det gick inte så fort. Så jag ångrade mig att jag valde skidor och krånglade lite och bytte till snowboard. Mycket bra beslut! Så vi alla kunde åka i samma tempo :) När Julia blev klar plockade vi upp henne :) Hon lärde sig hur fort som helst och svishade ner för backen! Dock utan alltför många svängar haha. Och vet ni vad hon sa i liften upp? HAHA. "I don't know what else there is to learn, it's kind of easy!" HAHA. Svänga?? Inte det?

Hon är den roligaste jag vet! haha. Hon och jag kände för att åka en annan väg än dom andra. Vi hittade en egen lift som gick från halva backen och upp till toppen. Vi var heeelt själva :) Vi lyckades nog hitta en annan sida eller något, vi visste inte ens vart vi var själva, eller vi trodde det först men det visade sig senare att vi inte gjorde. Vi åkte upp och ner där hela eftermiddagen och vi såg typ två andra personer under hela tiden. Vi hade hur kul som helst och tog massa kort och flummade runt. Eftersom vi var helt själva så var det ingen som såg oss (: Vi åkte både två på min bräda som en pulka med hennes skidor i händerna! haha. Det gick inte riktigt som planerat och slutade i en liten fin vurpa (:

Det struligaste på hela dagen var nog att gå av sittliften, som vanligt! I slutet av dagen kom vi på att det var lättare om vi höll varandra i handen. haha. då klarade vi det galant. Så åket efter att vi kom på det frågade jag "Is it okay if I hold your hand again?". Då tog hon min hand (vi var inte ens halvvägs upp) lite fint och sa "ofcourse". Jag trodde jag skulle dööö av skratt. Jag ramlade nästan av liften. Dm har inga säkerhetsgrejer på alla liftar som vi har hemma (dom där man drar ner framför sig). haha. kul i alla fall.

När klockan var tjugo i fyra bestämde vi oss för att det var dags att dra sig tillbaka. Vi skulle vara tillbaka i bussen vid 4. DÅÅ upptäckte vi att vi inte visste vart vi var. Vi åkte ner snabbaste vägen och hamnade i ett annat liftområde. Jag hade ingen aning om vart vi var. Det fanns en ny parkeringsplats och allt. Efter en lång diskussion med en annan indian med dålig engelska som försökte peka på pistkartan, lyckades vi hitta en smal liten slinga som ledde tillbaka. Sakta med säkert gick det även om vi stressade så vi nästan fick hjärtattacker. När vi kom tillbaka var vi fortfarande tvungna att lämna tillbaka alla skidor och snowboard och grejer innan vi kunde gå tillbaka till busse. Sen gick vi och kissade också. Vi var ju ändå redan sena. Sen gjorde det ju inget att vi drog ut på det hela lite heller, vi hade sjukligt roligt hela dagen och våra ansikten är knallröda för vädret var superfint!!

Åh jag vill redan tillbaka :( haha.



Ha det så bra folk! hoppas ni också hade en rolig dag!

3 kommentarer:

  1. 4 snygga tjejer!! Tycker jag känner igen kläderna på tjejen till höger ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint det blev med pannbandet! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack du! Japp, Julia lånade mina och jag hade korys :) Och tack så mycket mormor!! Det är superfint :D <3 Kram på er båda!!

    SvaraRadera