torsdag 29 juli 2010

presenter till värdfamiljen

Hej!

Nu var det allt ett bra tag sen tror jag. Jag har jobbat en del och träffat lite kompisar (: Julia och Sara kom hit en kväll och myste med mig. Vi gjorde en jättegod thai kyckling med ris och cashewnötter :D Sen åt vi chokladmousse med jordgubbar till dessert! Efter det var vi så mätta så vi inte visste vart vi skulle ta vägen! Dom sov över i alla fall och vi åt världens mysigaste och längsta frukost :)

Igår var jag och mamma och fixa lite grejer inför USA. Vi köpte presenter till värdfamiljen :) Det är skitsvårt att veta hur mycket och vad man ska köpa men vi köpte i alla fall en bok om Sverige som hette A Year in Sweden där det stod om allt möjligt, typ klimat, högtider, historia, mat och massa roliga saker. Det stod att man har ett nummer på alla veckor i Sverige! Det trodde jag man hade överrallt?! Jag kommer verkligen få problem utan veckonummer för jag har aldrig koll på datum eller knappt månad för jag tänker bara i veckor hela tiden.. lite kul ändå .. :P

Sen köpte vi en ljuslykta från Orrefors som hörde till bröllopsserien och en handvävd kökshandduk med typiskt svenskt motiv, en liten röd sommarstuga och en flaggstång! Det blev 500 ungefär sammanlagt och jag tror det blir lagom.. eller?

Vi köpte en ny hårfön till mig också som fungerar i USA, för det är en annan strömstyrka eller vad det heter så även om man har en adapter (måste man också ha så det köpte vi också en) så går det inte med en vanlig hårfön utan den här kunde man ändra volten på.. Jag kommer förmodligen att behöva köpa ny plattång också! Det känns lite onödigt för jag tycker om min :P Jag köpte även en pincett för jag och mamma delar väldigt mycket sådana saker och det blir ju svårt sen.. Jag har börjat på en "att köpa innan USA lista" så nu kan jag stryka hårfön, adapter och pincett!

Nu ska jag snart iväg och jobba men ha det bra! Förresten måste jag bara nämna att jag har haft världens mysigaste morgon igen. Jag och mamma tog en morgonpromenad i regnet och sen bakade jag grova frallor till frukost.. Huuur goda som helst! Plus att vi hade jordgubbar :D Lycka <3

Pusslis

3 kommentarer:

  1. Kallade du det låååång frukost? höhö ;) Låter jättebra med presenterna hörru! Gött det lät med grova frallor! har du recept? ;P

    pussilusss! höhö

    SvaraRadera
  2. Det lät som en jätte bra gåva och ge bort! Det var en mycket härlig frukost, det borde göras om! Grova frallor lät inte fel alls!

    SvaraRadera
  3. Dom var verkligen gooooda! :D Såklart jag har recept! Hinner dock inte skriva av det nu men det ska ni få! <3 Eller så får ni komma hit och äta dom en gång först! Jaa det var en bra idé :D Hur jobbar du Julia?

    SvaraRadera