torsdag 15 juli 2010

en liten svensk i fickan

Hej mina vänner!

Jag måste bara säga att jag har kommit på att jag kommer sakna en del människor fruktansvärt mycket! Det som kommer bli värst är att inte kunna prata av sig om allt som händer där borta! Typ om man tycker det luktar konstigt i huset man ska bo i eller om täckena är för korta eller om att det inte finns yoghurt eller att inte kaffet är bra eller om det är en för liten skola eller bussarna har knäppa tider eller om maten är för fet eller om man saknar Sverige. Allt sånt kan jag ju inte gå runt och klaga på där borta. Som när jag och Sara bodde hos en värdfamilj nu i Ungern bodde ju hon och jag i samma rum. Då låg ju vi på kvällarna och pratade om familjemedlemmarna och om maten och allt (både bra och dåliga saker). Då kunde man ju dela alla tankar med henne och fråga om jag var knäpp som inte tyckte om kyckligen. I USA kommer det ju vara krig i min egen hjärna i stället om jag ska diskutera allt med mig själv. Det skulle i och för sig kunna bli ganska roligt där inne.. haha..

Det hade vart lite bra att ha en svensk med sig i fickan som man kunde plocka fram och ha ibland när man behöver prata av sig och är lite arg. Men då får jag väl logga in på facebook... Så se till att vara tillgängliga när jag behöver er!

Pusslis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar