lördag 17 juli 2010

rocky road muffins

Goddag!

Idag har jag jobbat från 8 till 2 - mycket bra tid måste jag säga! Hela himlen ramlade ner idag i form av regn men ändå envisades folk med att sitta och fika på uteserveringen! Det jobbiga var ju att jag fick springa som en idiot och plocka in disk hela dagen så jag var rätt så blöt kan man säga när klockan slog två.

Jag var lite rastlös idag när jag kom hem så jag bestämde mig för att baka. Jag gjorde rocky road muffins, hur mysigt som helst såg det ut på bilden om dom var jätte kul att göra för det var så mycket saker i typ nötter och marsmallows och så la jag till dajm. De lär jag nog få se mer av i USA kan jag tänka mig! Jag hade dock tydligen lyckats glömma bakpulver så de blev inte riktigt som de skulle. Men fina blev dom och väldigt goda så det bryr vi oss inte om!

Efter jag var klar hittade jag ett recept som jag tror hade varit godare, för det var vit choklad i och jag älskar vit choklad rätt så mycket! Men dom hittade jag inte först, för man var tvungen att vara medlem på matklubben och det blev jag inte förrän efter att jag hade bakat! Här får ni länken. Jag kan rekommendera dom utan att ens ha provat dom, det ni!

http://www.matklubben.se/recept/rocky_road_muffins_71159.html

Det kommer nog snart en bild på mina fantastiska verk också ska ni se!

Pusslis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar