tisdag 18 maj 2010

nu har jag gjort en blogg

God kväll!

Den här bloggen tänkte jag ha under mitt kommande år. Jag hoppas att jag kommer att skriva ett par rader då och då så att ni kan få läsa vad jag har för mig. Men jag tänkte att jag kunde börja vänja mig redan nu vid att skriva. Det lär nog behövas lite träning. Mest så att jag ska lära mig att komma ihåg att skriva. Jag har ingen aning om vart jag ska. Jag har ingen aning om vilken familj som ska ta hand om mig. Jag vet inte när jag ska åka. Jag vet inte vilken skola jag ska gå på eller i vilken årskurs eller vilka ämnen. Men det ska nog lösa sig ska ni se! Just nu vet jag bara att vi har betalat in till EF och jag har bokat sedan ett antal månader tillbaka att jag ska åka till USA. Det var nog i augusti 2009 som vi bokade närmare bestämt. Men det där med familj och stad verkar det inte vara så bråttom med. Förresten har jag fått en kontaktperson i Massachusetts. Vi skickade ett mail till henne en gång men hon svarade aldrig. Nu låter det som att jag bara tror att jag ska få åka iväg men det är allt bokat. Säger EF i alla fall. Och mamma.

Det känns inte riktigt som att det är jag som ska åka än. Det känns som att jag har bokat åt någon annan. Men det pirrar allt lite i magen när jag försöker tänka på det.

Idag är det förresten 18 maj. Det är ett år sedan farmor dog. Det känns hur konstigt som helst. Det var inte längesen som vi åkte ut med båten och lämnade henne tillsammans med rosorna. Jag önskar att hon visste att jag ska åka till USA. Hon skulle säkert ha velat hälsa på. Men du kan säkert följa mig från himlen farmor!

Puss på er godingar och god natt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar