onsdag 19 maj 2010

en bunt med papper

Hej!

Fick ett kuvert på posten idag från EF med en bunt papper. Jag ska tydligen skaffa ett sådant där visum. Det var världens längsta beskrivning på hur man fyller i alla papper. Men i stället för att posta dem skulle måste jag tydligen åka till amerikanska ambassaden i Stockholm för en intervju.. Jag får inte ta med någon (mamma eller pappa förslagsvis)för vem som helst får tydligen inte vara ens på området så jag måste klara av detta alldeles själver! Dessutom är det bråttom. Om jag inte fick en tid hos de där upptagna människorna snart skrev de att jag kanske inte kan få komma iväg i tid. (Har i och för sig inget datum än men). Det vore ju lite bittert. Så det får väl ta och bli en tripp till huvudstaden inom kort. Det stog något om en massa papper som man var tvungen att ha för att få komma in i landet. Ska nog börja ta reda på vad detta kan vara. OCh samla ihop dem i en mapp eller något!

Rebecca nummer två i min klass drar ju till Australien i höst och hon har redan fått sin första familj! (Hon ska ha tre på ett år). Hon satt och sökte på google earth i skolan en dag på studiepasset och kunde se vart de bodde och var redan vän med varenda familjemedlem på facebook. Känns lite orättvist faktiskt. Hon vet dessutom när hon ska åka, dag och tid och allt!

Jag prata med min engelska lärare idag och det lät som att man kanske kunde tillgodoräkna sig engelskan där borta och använda den till Engelska C. Istället för att tenta av den. Det skulle ju vara himla bra!

Jag fyller år på söndag! Mycket kul!

puss och kram från mig!

1 kommentar:

  1. Så du har skapat den här bloggen UTAN att berätta för mamma! :D Kram på dej! Du slipper aldrig mej! :D Illa det där m frukosten.....hmmm ;(
    Det ska bli intressant att följa din blogg!

    SvaraRadera