söndag 30 maj 2010

avresemöte

Hallå gott folk!

Denna dag har spenderats i Göteborg. Från klockan tolv till fyra (tio över) var det möte med EF. Det var dags för avresemöte och det var sjukt många där! Jag var väldigt trött på vägen dit efter spelningen igår kväll vid motorstadion. Jag tror att det andra passet var klart runt ett... Men det gick allt bra och mötet var jättebra. De berättade om hur det fungerade i de amerikanska skolorna med alltifrån dress code och skollunch till aktiviteter efter skoltid. De pratade om värdfamiljerna också, vad de förväntar sig av mig. Det är viktigt att vara tacksam och att hjälpa till hemma. Det hoppas jag ska gå bra men jag får nog bättra mig på den fronten lite så att säga!

Det är lite sorgligt dock att jag inte är placerad än. Många andra hade redan fått familj eller åtminstone delstat. Jag fick en fantastiskt fin väska som man måste använda som handbagage för att EF-representanterna och värdfamiljen ska hitta mig på flygplatsen. Det kanske är värt det i och för sig för annars blir jag väl utan familj.

Guten nacht!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar