söndag 20 mars 2011

sista kvällen i dc!

Hej hej!!

Imorgon aker vi hem. 4 pa morgonen! just nu sitter vi pa ett hotellrum och umgas det allra sista innan vi skiljs at och aldrig ses igen.. sorgligt nog! jag har träffat sjukt sköna människor, bland annat tva norskor; charlotte och christina. opch en tysk, sjukt rolig tjej som heter Kati, en nya zeelandare som heter jack som är hur skön som helst!, en lite knepig rasmus fran danmark, hahahah en turkisk kille fran tyskland som paminner om disney-gräshopparen! haha. han ar nog den roligaste människan jag har stött pa. han driver med sig själv om att han är muslim och jag höll pa att kollapsa av skratt utanför ett museum idag, hah.

Idag har vi gatt runt i dc, sett vita huset, nagra memorials, JFK's grav och vi at middag pa hard rock café. av alla tre städer var new york helt klart bäst!! det var helt sjukit med times square och alla shopping gator och människor! Boston var jättemysigt med massa gamla hus och sant och dc var verkligen kul ocksa även fast vi inte hade nagon tid för shopping där. förutom en magnet och ett par vykort!

jag är inte redo för att aka hem fran den här resan än. jag älskar att bo pa hotell, äta frukost, resa runt och inte ha skola! haha. varan guide har varit hur roligt som helst och gruppen helt underbar! jsg har spenderat lite för mkt pengar men alllt har jag lyckats fa ner i väskan i alla fall.

När jag kommer hem har jag bara en dag emellan innan jag ska aka med min familj till las vegas!! wohooooooo!! sweet! hoppas jag lyckas sova nagra timmar pa planet hem!

Imorn bitti lämnar alla hotellet en och en halv timme innan mig. atminstone alla som jag har umgatts med. det är jag och 20 thailändare/japaner/chineser som aker senare.... Gaaaaaah. jag vet inte vad jag ska göra mellan 2 och 4 själv pa hotellet? skriva ett par vykort? ta ett bad i badkaret? haha. jag kanske kan fraga om jag far lana en dator pa hotellet eller natt.. eller föresten ska jag nog sova en timma! det lät bra!

Hm detta är ungefär vad jag har införskaffat mig i storstäderna; En blommig väska, en annan brun väska, ett par brun/gröna byxor, tva inomhus jackor eller vad det heter, tva klänningar/tunikor, en kjol, en topp, en klocka, ett armband 6 örhängen, ett halsband, en annan bag/väska, en roxy t-shoirt till kory, en t-shirt var till izaak och eli, taxibilar till keen och kaze, saker till familjen hemma (kan ju saklart inte säga vad det är än, men ett par grymma grejer!), massssssor med souvenirer (vet inte ens varför för det tar massa vikt och plats i resväskan...... aaah jag kommer sakna affärerna här i amerika!!! och oj vad jag kommer sakna starbucks!! varför har ingen tänkt pa att öppna ett i lidköping. jag personligen skulle vara tillräckligt med kunder för att fa det att ga runt., igar kväll drack vi en vanilla bean - sak. yummmmmmmmmmmmm! haha :) Kanske ar tur att jag far bli lite nyttigare igen. den har resan har varit en icke nyttig vecka. men men. det kommer ordna till sig!

ha det bra vänner ! nu drar jag vidare till vegas!! yeeeeeeey :)

Pusssssss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar